Topics

How to report NVDA errors?

Mehmet Akif

Hello.

My eyes are low vision. I use a mouse. NVDA reduced mouse support after 2012 release. There is regression. mistakes are too many. I also see errors when using the keyboard. I have been using NVDA for 11 years. I preferred Jaws over mouse support. I am very upset that I have seen day-to-day reductions in mouse support. Regular improvements are made to those who are fully blind throughout NVDA. nobody thinks about us. I want to give feedback. There are too many items. Both of the plugins have problems. There are also problems across the screen reader.

How will the feedback be made? I am translating from Turkish. I can also give feedback with the video. Most of the errors are not seen by the NVDA system as errors. I should also explain the shortcomings and what needs to be added. For those who see little eyes, there will be no screen reader. If it goes like this, the screen reader we have will get worse. It has already worsened. I don't want it to be worse.

How should I describe NVDA errors in the most detailed way? Where should I write? I think there was a community site. Which is the official community site?

I know most of these questions. Although I don't know, I think I have missed out. You are more experienced than me. I want to benefit from your experience. I may also need support for translation.

I would also like to request some plugins from our plugin authors. I request a plug-in that will enable the magnifier to be turned on and off with a single button or with the keys we assign. Windows 10's shortcuts are very unreasonable. It can be opened and closed with the middle mouse button. It may be like the option in the Xmouse Button program. The middle key both closes and opens. Extra features may be offered for people who have more than 3 keys on their mouse. Commands can be assigned to mouse -4 and mouse-5 keys.

The Windows 7 Ipoint and Mouse and Keyboard program has a customized magnifier that works in high contrast mode that opens with Microsoft mice. Shortcuts such as shortcuts on it can be used.

Thank you for everything. I am waiting for your answers.

Original text. Turkish text.

Merhaba.

Benim gözlerim az görüyor. Fare kullanıyorum. NVDA 2012 sürümü sonrası fare desteğini azalttı. Gerileme var. hatalarçok fazla. Klavye ile kullanımda da hatalar görüyorum. 11 Yıldır NVDA kullanıyorum. Fare desteği nedeniyle Jaws yerine tercih ettim. Fare desteğinde günden güne azalmalar gördüğüm için çok üzülüyorum. NVDA genelinde tam kör olanlar için düzenli geliştirmeler yapılıyor. bizi hiç düşünen yok. Geribildirim yapmak istiyorum. Çok fazla madde var. Hem eklentilerin bazılarında sorun var. Hem de ekran okuyucu genelinde sorunlar var.

Geribildirim nasıl yapılacak? Türkçe'den çeviri yapıyorum. Video ile de geribildirim yapabilirim. Hataların çoğu NVDA sistemi tarafından hata olarak görünmüyor. Eksikleri ve eklenmesi gerekenleri de anlatmalıyım. Gözü az görenler için ekran okuyucu kalmayacak. Böyle giderse elimizdeki ekran okuyucu kötüleşecek. Zaaten kötüleşti. Daha da kötü olmasını istemiyorum.

NVDA hatalarını en detaylı nasıl anlatmalıyım? Nereye yazmalıyım? Topluluk sitesi vardı sanırım. Resmi topluluk sitesi hangisi?

Bu sorulardan çoğunu biliyorum. Bilmememe rağmen, gözümden kaçırdıklarımın olduğunu düşünüyorum. Siz benden daha tecrübelisiniz. Tecrübenizden faydalanmak istiyorum. Çeviri konusunda destek de almam gerekebilir.

Eklenti yazarlarımızdan da bazı eklentiler talep etmek istiyorum. Büyütecin tek tuşla yada bizim atayacağımız tuşlarla açılıp kapanmasını sağlayacak bir eklenti rica ediyorum. Windows 10'un kısayolları çok mantıksız. Farenin orta tuşuyla açılıp kapanabilir. Xmouse Button programındaki seçenek gibi olabilir. Orta tuş hem kapatır, hem de açar. Faresinde 3 tuştan fazla tuş olan kişiler için fazladan özellik sunulabilir. Mouse -4 ve mouse-5 tuşlarına da komut atanabilir.

Windows 7 İpoint ve Mouse and Keyboard programında Microsoft fareler ile açılan yüksek karşıt modda çalışan özelleştirilmiş bir büyüteç var. Ondaki kısayollar gibi kısayollar kullanılabilir.

Her şey için teşekkür ederim. Cevaplarınızı bekliyorum.

Quentin Christensen

Dear Mehmet, the main NVDA group is a better place to report errors: https://nvda.groups.io/g/nvda  This add-ons group is more specifically for discussion about add-ons themselves.  If you have a problem with a specific add-on, raise it here.  You can also write to me at info@....

To report an issue, what we need are:
1) Details steps to reproduce the issue (include the specific keys to press in the right order, or website to visit, so that someone unfamiliar with the program or site can replicate the problem without having seen it previously).
2) Versions of the programs in use - Windows, NVDA and any other relavent program.
3) A copy of your NVDA log at DEBUG level.  See https://github.com/nvaccess/nvda/wiki/LogFilesAndCrashDumps for information on setting the log level and accessing the log.

Email to me at info@...

Kind regards

Quentin.

TURKISH TEXT:
Sevgili Mehmet, ana NVDA grubu hataları bildirmek için daha iyi bir yer: https://nvda.groups.io/g/nvda Bu eklenti grubu, özellikle eklentilerin kendileriyle ilgili tartışmalar içindir. Belirli bir eklenti ile ilgili bir sorununuz varsa, buradan kaldırın. Bana info@... adresinden de yazabilirsiniz.

Bir sorunu bildirmek için neye ihtiyacımız var:
1) Sorunu yeniden oluşturma adımlarını ayrıntıları (program veya siteye aşina olmayan birinin sorunu daha önce görmeden çoğaltabilmesi için doğru sırayla basmak için belirli tuşları veya ziyaret edilecek web sitesini ekleyin).
2) Kullanılan programların sürümleri - Windows, NVDA ve diğer ilgili programlar.
3) NVDA günlüğünüzün DEBUG düzeyinde bir kopyası. Günlük düzeyini ayarlama ve günlüğe erişme hakkında bilgi için https://github.com/nvaccess/nvda/wiki/LogFilesAndCrashDumps sayfasına bakın.

İnfo@... adresinden bana e-posta gönder

Saygılarımla

Quentin.